Ένας νέος ύπουλος εχθρός

Ένας νέος ύπουλος εχθρός,
εμφανίστηκε τον προηγούμενο μήνα στον ελληνικό, μελισσοκομικό χώρο.

Όχι, δεν είναι κάποια νέα ασθένεια και δεν απειλεί τα μελίσσια, αλλά τους ίδιους τους Μελισσοκόμους.  Το όνομά του; «Γραφειοκρατία».
«Η πολυνομία και η γραφειοκρατία αποτελούν τη μήτρα της διαφθοράς και της αδιαφάνειας», τόνιζε ο πρωθυπουργός, κ. Γ. Παπανδρέου, τον Οκτώβριο που πέρασε, κηρύσσοντας ταυτόχρονα «ανένδοτο αγώνα για την καταπολέμησή της». Τα λόγια αυτά έμειναν μόνο λόγια και μια νέα περιπέτεια για τους μελισσοκόμους ξεκινά με βασικό εχθρό… τη χαρτούρα.
Ο κανονισμός 1221/1997 ξεκίνησε το 1997 σαν ένας κανονισμός βοήθειας προς τους μελισσοκόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης με στόχο τις «ενέργειες βελτίωσης της παραγωγής και της εμπορίας μελιού». Ο κανονισμός συνεχίζεται μέχρι σήμερα με άλλο όνομα, 797/2004. Στην 3η ενέργεια: «Εξορθολογισμός της εποχιακής μετακίνησης», εκτός της δράσης «εξοπλισμός για την διευκόλυνση των μετακινήσεων», τα τελευταία χρόνια παίρνουμε ένα επίδομα (επιδότηση) αναλόγως του μεγέθους της μελισσοκομικής εκμετάλλευσης για το κόστος των μετακινήσεων. Εμείς, πάντα το βλέπαμε σαν ένα επίδομα επικονίασης.

Τι άλλαξε τώρα;
Θα πρέπει να συμπληρώνουμε χαρτιά συνεχώς.
Θα πρέπει να μην ξεχάσουμε τις απαραίτητες σφραγίδες από τα βενζινάδικα.
Θα πρέπει να μην ξεχάσουμε την αναγραφή του αριθμού κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.
Θα πρέπει να μην ξεχάσουμε ότι δεν μπορούμε να βάζουμε πετρέλαιο καιρό πριν τις μεταφορές, γιατί τότε δεν πιάνεται το τιμολόγιο πετρελαίου, ακόμη και αν έχει την σφραγίδα του βενζινάδικου και τον αριθμό κυκλοφορίας. Καύσιμα μόνο την προηγούμενη ή την ίδια μέρα.

Σεζόν, μέχρι στιγμής, για τις υπηρεσίες που διαχειρίζονται το πρόγραμμα, είναι από το Νοέμβριο, κάνοντας τις αιτήσεις, μέχρι τέλη Ιουλίου. Τί θα γίνει από τον Αύγουστο έως τον Οκτώβριο; Δεν θα κάνουμε μεταφορές, γιατί είναι εκτός γραφειοκρατικής σεζόν; Δεν θα κόβουμε τιμολόγια, γιατί είναι εκτός γραφειοκρατικής σεζόν;

Στο τέλος, λοιπόν, της σεζόν θα γίνεται μια …σούμα και αν τα χρήματα των τιμολογίων πετρελαίου που κόψαμε (για τις ανάλογες μεταφορές) είναι λιγότερα από αυτά που παίρναμε με την ανά κυψέλη επιδότηση, θα μας τα κόβουν. Αν είναι περισσότερα θα παίρνουμε αυτά της κυψέλης. Μυρίζομαι μείωση επιδοτήσεων. Δεν μπορώ να το εξηγήσω αλλιώς. Αν υπάρχει κάποια λογική εξήγηση θα θέλαμε να την ακούσουμε.

Τι κάνουμε;
Οι συνδικαλιστικοί μας φορείς να πιέσουν προς την κατεύθυνση της κατάργησης της γραφειοκρατικής δαιδαλώδους διαδικασίας.

Μέχρι τότε, κόψτε όσο πιο πολλά τιμολόγια πετρελαίου – βενζίνης μπορείτε και «μεταφέρετε τα μελίσσια σας» συνεχώς για να κερδίσετε τον χρόνο μεταφορών που δεν προσμετράται (Αύγουστος – Οκτώβριος), ώστε τελικώς να μην είναι μειωμένη η ενίσχυση που θα πάρετε.

Ας τους γεμίσουμε χαρτιά… Να δούμε ποιός θα τα κοιτάξει και ποιός θα τα στοιβάξει. Μάλλον οι επόπτες θα την πληρώσουν την νύφη. Κρίμα είναι, αλλά κάτι πρέπει να κάνουμε.

Το πιο κάτω επεξηγηματικό κείμενο, δόθηκε στους μελισσοκόμους, ως διευκρίνηση της διαδικασίας για φέτος

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΝΟΜΑΔΙΚΗΣ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ (ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ) ΕΤΟΣ 2011
Στις φορτωτικές πρέπει να αναγράφεται ο αριθμός των μελισσοσμηνών που μετακινούνται και η περιοχή στην οποία μεταφέρονται.
Οι δικαιούχοι που πραγματοποιούν μετακινήσεις με ΦΙΧ εγγράφουν στο βιβλίο κίνησης και στο δελτίο κίνησης ή αποστολής που διατηρούν στο όχημά τους, τον αριθμό των μελισσιών και την περιοχή όπου τα μεταφέρουν.
Επιπλέον, πρέπει να εφοδιάζονται με τιμολόγιο αγοράς υγρών καυσίμων από το πρατήριο ή τα πρατήρια από όπου προμηθεύτηκαν τα απαιτούμενα για τη μετακίνησή τους καύσιμα. Τα εν λόγω τιμολόγια φέρουν τη σφραγίδα του πρατήριου υγρών καυσίμων που το ή τα εξέδωσε και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος. Η ημερομηνία εφοδιασμού του οχήματος και έκδοσης του τιμολογίου πρέπει να είναι την ημέρα της μετακίνησης ή μια εργάσιμη μέρα πριν την πραγματοποίηση της μετακίνησης. Σε περίπτωση μεταφοράς μελισσιών από νησί σε νησί με ΦΙΧ οι δικαιούχοι εφοδιάζονται και με εισιτήριο μεταφοράς του οχήματός τους με το πλοίο.
Σε περίπτωση που το συνολικό καθαρό ποσό (χωρίς το ΦΠΑ) της δαπάνης μετακίνησης των μελισσιών του δικαιούχου βάσει των παραστατικών (φορτωτικές, τιμολόγια αγοράς υγρών καυσίμων, εισιτήρια πλοίου, αποδείξεις πληρωμής διοδίων) είναι χαμηλότερο από το συνολικό ποσό ενίσχυσης που θα του διανεμηθεί (ο αριθμός των μετακινούμενων μελισσιών επί του ποσού ενίσχυσης ανά μετακινούμενο μελίσσι), τότε θα του κατανέμεται ποσό ίσο με το συνολικό καθαρό ποσό της δαπάνης που θα φαίνεται στα παραστατικά που υπέβαλλε.
Οι φορτωτικές, τα δελτία αποστολής και τα τιμολόγιο μπορούν να κόβονται από την ημερομηνία της αίτησης και μετά.

Σχολιάστε το άρθρο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.